Экономикалық даму (Шымкент)
Біз Еуразиялық экономикалық одақтағы тауарлардың электронды саудасы туралы келісім жобасы бойынша келісімдерге қол жеткіздік.
Электронды саудаға қатысты проблемалық мәселелерді шешу үшін жоғары деңгейдегі жұмыс тобы жұмыс істеді, деді министр. "Электронды сауда саласында толық одақ заңнамасының болмауына және мүше мемлекеттерде өзінің нормативтік базасының белсенді дамуына байланысты электронды коммерция тауарларының еркін қозғалысына кедергі жасау қаупін азайту Келісімнің негізгі мақсаты болып отыр", - деді Андрей Слепнев.
Келісім еуразиялық "бестік" елдерінде материалдық және цифрлық тауарлар, сондай-ақ электронды саудаға қатысты ілеспе қызметтер еркін қозғалады. Яғни, ұйымға мүше-мемлекеттер одақ туралы шартта қарастырылмаған тауарларды сатушыларға немесе маркетплейстерге ешқандай тарифтік, тарифтік емес немесе басқа да шектеулер қоймайды. Ал маркетплейстер ЕАЭО-ның басқа елдеріндегі сатушылар мен сатып алушыларды кемсітпеуі керек.
"Барлық бес мемлекеттің заңнамасын бір уақытта сақтау қажеттілігінен туындаған реттеушілік жүктемені азайту үшін жалпы ережелерге сәйкес одақ деңгейінде ұлттық заңнамадан жоғары ережелер пакеті қабылданады. Жалпы ережелерге сәйкес, жария оферталар, тауар карталары шығарылады, тапсырыс туралы ақпарат көрсетіледі, сонымен қатар тауарлар мен қаражат қайтарылады. Бұл өнімді қай елде сатып алатынына қарамастан кепілдендірілген қызмет көрсету деңгейін алатын тұтынушы үшін де, бизнес-процестерін бір платформада стандарттай алатын сатушылар/маркетплейстер үшін де тиімді болады", - деп хабарлады ЕЭК.
Сондай-ақ электронды сауданды цифрлық жүйеге көшіру жоспарда бар. Қазіргі уақытта өзара электронды сауда дәстүрлі қағаз құжат айналымына негізделген, бұл нарықтың барлық қатысушысына қажетсіз үлкен жүктемені тудырады. Бұл шектеуді жою үшін ЕЭК Кеңесі анықтайтын базалық үлгіге сәйкес электронды құжаттарды өзара тану мүмкіндігі қарастырылған.
Келісім интернет арқылы тауар сатып алатын азаматтардың құқықтарын қорғау олар орналасқан елдің заңнамасына сәйкес жүзеге асырылады деп болжайды. Бұл тұтынушыны өз мүддесін қорғау мүмкіндігінен айырған басқа елдердің заңнамасы бойынша іс жүргізуді болдырмайды.
Сонымен қатар ЕАЭО-да тауарларды 14 күн ішінде қайтарудың бірыңғай стандарты болады. Сондай-ақ спам-хабарламаларды шектеу шаралары белгіленді, жеке деректерді міндетті қорғау, нарықтың кәсіби қатысушыларының және тұтынушылардың құқықтарын қорғау қоғамдарының бірлестіктері негізінде дауларды сотқа дейін шешу құралдары ұсынылды. Бұл тәсіл бірқатар елде бар дауларды қолайлы және жылдам шешудің табысты тәжірибесін одақтағы барлық өзара электронды саудаға таратуға мүмкіндік береді.
Шымкент қаласы бойынша Сауда және тұтынушылардың құқықтарын қорғау департаменті 2024 жылдың 9 айында айтарлықтай жұмыс атқарды.
Осы кезеңде департамент 3908 өтінішті қарады, оның ішінде 3274 өтініш қанағаттандырылып, жалпы сомасы 198,5 млн теңге тұтынушыларға қайтарылған. Сонымен қатар, 381 өтінішке қатысты тұтынушыларға түсіндірмелер беріліп, 116 өтініш басқа органдарға бағытталды. 41 өтініш иелері тарапынан кері қайтарылса, 18 талап-арыз бойынша сотқа жүгінілді, оның 9-ы бойынша оң шешім қабылданып, 3 млн теңгеден астам қаражат өндірілген.
Сондай-ақ, департамент "Тұтынушылардың құқықтарын қорғау туралы" заңның негізінде 10-нан астам азаматтың құқықтары бұзылған екі жағдайды анықтап, олардың құқығын қорғау үшін сотқа жүгінді. Нәтижесінде 280 мың теңге тұтынушыларға қайтарылды.
Қорытындылай келе, Қазақстан мен Еуразиялық экономикалық одақ елдері арасында электронды сауда саласында бірқатар маңызды келісімдер жасалды.
Бұл келісімдер одақ елдеріндегі тауарлар мен қызметтердің еркін қозғалуын қамтамасыз етуге бағытталған, сондай-ақ сауда қатысушылары мен тұтынушылар үшін қолайлы әрі ашық нарықтық орта қалыптастыруды көздейді. ЕЭО елдерінде электронды коммерцияға қатысты заңнамалық біріздендіру, электронды құжат айналымын енгізу және тұтынушылардың құқықтарын қорғау жүйесінің күшейтілуі сауданы жеңілдетеді.
Сондай-ақ, маркетплейстер мен сатушыларға қатысты нақты ережелер мен стандарттар бекітілуде.
Шымкент қаласында да тұтынушылардың құқықтарын қорғау саласында елеулі жетістіктер байқалады.
2024 жылдың 9 айында департамент 3908 өтінішті қарастырып, оның көпшілігін қанағаттандырып, 198,5 млн теңге тұтынушыларға қайтарылды. Сондай-ақ, құқық бұзушылықтар анықталып, сот арқылы тұтынушылардың мүддесі қорғалды. Бұл көрсеткіштер тұтынушылардың құқықтарын қорғау жүйесінің тиімділігін арттыруға және әділ сауда ортасын құруға бағытталған мемлекеттік шаралардың нәтижелі екенін дәлелдейді.
Тілші: Кенжебаева Гаухар Жақыпқызы
Электронды саудаға қатысты проблемалық мәселелерді шешу үшін жоғары деңгейдегі жұмыс тобы жұмыс істеді, деді министр. "Электронды сауда саласында толық одақ заңнамасының болмауына және мүше мемлекеттерде өзінің нормативтік базасының белсенді дамуына байланысты электронды коммерция тауарларының еркін қозғалысына кедергі жасау қаупін азайту Келісімнің негізгі мақсаты болып отыр", - деді Андрей Слепнев.
Келісім еуразиялық "бестік" елдерінде материалдық және цифрлық тауарлар, сондай-ақ электронды саудаға қатысты ілеспе қызметтер еркін қозғалады. Яғни, ұйымға мүше-мемлекеттер одақ туралы шартта қарастырылмаған тауарларды сатушыларға немесе маркетплейстерге ешқандай тарифтік, тарифтік емес немесе басқа да шектеулер қоймайды. Ал маркетплейстер ЕАЭО-ның басқа елдеріндегі сатушылар мен сатып алушыларды кемсітпеуі керек.
"Барлық бес мемлекеттің заңнамасын бір уақытта сақтау қажеттілігінен туындаған реттеушілік жүктемені азайту үшін жалпы ережелерге сәйкес одақ деңгейінде ұлттық заңнамадан жоғары ережелер пакеті қабылданады. Жалпы ережелерге сәйкес, жария оферталар, тауар карталары шығарылады, тапсырыс туралы ақпарат көрсетіледі, сонымен қатар тауарлар мен қаражат қайтарылады. Бұл өнімді қай елде сатып алатынына қарамастан кепілдендірілген қызмет көрсету деңгейін алатын тұтынушы үшін де, бизнес-процестерін бір платформада стандарттай алатын сатушылар/маркетплейстер үшін де тиімді болады", - деп хабарлады ЕЭК.
Сондай-ақ электронды сауданды цифрлық жүйеге көшіру жоспарда бар. Қазіргі уақытта өзара электронды сауда дәстүрлі қағаз құжат айналымына негізделген, бұл нарықтың барлық қатысушысына қажетсіз үлкен жүктемені тудырады. Бұл шектеуді жою үшін ЕЭК Кеңесі анықтайтын базалық үлгіге сәйкес электронды құжаттарды өзара тану мүмкіндігі қарастырылған.
Келісім интернет арқылы тауар сатып алатын азаматтардың құқықтарын қорғау олар орналасқан елдің заңнамасына сәйкес жүзеге асырылады деп болжайды. Бұл тұтынушыны өз мүддесін қорғау мүмкіндігінен айырған басқа елдердің заңнамасы бойынша іс жүргізуді болдырмайды.
Сонымен қатар ЕАЭО-да тауарларды 14 күн ішінде қайтарудың бірыңғай стандарты болады. Сондай-ақ спам-хабарламаларды шектеу шаралары белгіленді, жеке деректерді міндетті қорғау, нарықтың кәсіби қатысушыларының және тұтынушылардың құқықтарын қорғау қоғамдарының бірлестіктері негізінде дауларды сотқа дейін шешу құралдары ұсынылды. Бұл тәсіл бірқатар елде бар дауларды қолайлы және жылдам шешудің табысты тәжірибесін одақтағы барлық өзара электронды саудаға таратуға мүмкіндік береді.
Шымкент қаласы бойынша Сауда және тұтынушылардың құқықтарын қорғау департаменті 2024 жылдың 9 айында айтарлықтай жұмыс атқарды.
Осы кезеңде департамент 3908 өтінішті қарады, оның ішінде 3274 өтініш қанағаттандырылып, жалпы сомасы 198,5 млн теңге тұтынушыларға қайтарылған. Сонымен қатар, 381 өтінішке қатысты тұтынушыларға түсіндірмелер беріліп, 116 өтініш басқа органдарға бағытталды. 41 өтініш иелері тарапынан кері қайтарылса, 18 талап-арыз бойынша сотқа жүгінілді, оның 9-ы бойынша оң шешім қабылданып, 3 млн теңгеден астам қаражат өндірілген.
Сондай-ақ, департамент "Тұтынушылардың құқықтарын қорғау туралы" заңның негізінде 10-нан астам азаматтың құқықтары бұзылған екі жағдайды анықтап, олардың құқығын қорғау үшін сотқа жүгінді. Нәтижесінде 280 мың теңге тұтынушыларға қайтарылды.
Қорытындылай келе, Қазақстан мен Еуразиялық экономикалық одақ елдері арасында электронды сауда саласында бірқатар маңызды келісімдер жасалды.
Бұл келісімдер одақ елдеріндегі тауарлар мен қызметтердің еркін қозғалуын қамтамасыз етуге бағытталған, сондай-ақ сауда қатысушылары мен тұтынушылар үшін қолайлы әрі ашық нарықтық орта қалыптастыруды көздейді. ЕЭО елдерінде электронды коммерцияға қатысты заңнамалық біріздендіру, электронды құжат айналымын енгізу және тұтынушылардың құқықтарын қорғау жүйесінің күшейтілуі сауданы жеңілдетеді.
Сондай-ақ, маркетплейстер мен сатушыларға қатысты нақты ережелер мен стандарттар бекітілуде.
Шымкент қаласында да тұтынушылардың құқықтарын қорғау саласында елеулі жетістіктер байқалады.
2024 жылдың 9 айында департамент 3908 өтінішті қарастырып, оның көпшілігін қанағаттандырып, 198,5 млн теңге тұтынушыларға қайтарылды. Сондай-ақ, құқық бұзушылықтар анықталып, сот арқылы тұтынушылардың мүддесі қорғалды. Бұл көрсеткіштер тұтынушылардың құқықтарын қорғау жүйесінің тиімділігін арттыруға және әділ сауда ортасын құруға бағытталған мемлекеттік шаралардың нәтижелі екенін дәлелдейді.
Тілші: Кенжебаева Гаухар Жақыпқызы
Обсудить
Другие статьи:
Түркістан облысында 4 жыл бойы жоғалған қыз анасымен қауышты
30 Қантар 2025, Бейсенбі
Шымкентте екі жас адам «Алаш» базары маңынан жоғалды
30 Қантар 2025, Бейсенбі
Шымкентте мобильдік топтың бақылауынан кейін 258 заң бұзушылық анықталды
30 Қантар 2025, Бейсенбі
Похожие материалы:
07 Желтоқсан 2024, Сенбі
Цифрландыру – бұл заманауи технологияларды пайдалана отырып, өмірдің түрлі салаларын жаңарту және оңтайландыру процесі.
Комментарии (0)